FANDOM

UWAGA: Jest to teoria oryginalnie pochodząca z kanału Agnieszki Sulżyckiej. Teoria ta bez uzgodnienia z autorką została skopiowana przez użytkownika Teoria Wiki jako teoria o nazwie: "Czy Alicja jest ćpunką?". Oryginalna teoria z kanału Agnieszki nosi nazwę: "Czy Alicja jest narkomanką lub choruje?" i została umieszczona na kanale dnia 27.11.16 r, a przeniesiona tu przez podszywającego się dnia 31.01.17 r.

Czy znacie książkę "Alicja w Krainie Czarów"? A może znacie jej filmowe odpowiedniki? Jeśli tak mniej więcej powinieneś znać fabułę - mała dziewczynka podążając za królikiem trafia do Krainy Czarów, jak się okazało...wszystko było snem. A może jednak nie? Czyżby te wszelkie przeżycia...były efektem narkotyków?

Alicja była zwykłą dziewczyną. Pewnego dnia wracając ze szkoły zaczepił ją diler (Biały Królik) pytając czy chce jakieś dragi itp. Nastolatka zgodziła się i jak się okazało zaczęło na nią wszystko działać. Dilera przeistoczyła w królika, który zaczął uciekać. Ta pobiegła za nim...aż trafiła do baru gdzie handlowali narkotykami...to miejsce symbolizuje Krainę Czarów, zaś reszta osób...to postacie uzależnione od narkotyków, bądź normalne zwierzęta. Kapelusznik oraz Zając to osoby uzależnione od LSD, a także tym handlujące, kot z Cheshire to zwykły kot, który towarzyszy Alicji jednak często znika (stąd wieczne znikanie kota w książce i filmach), Suseł oraz Mysz to zwykli klienci baru oraz kupujący...gdy nie wezmą narkotyków mysz zaczyna mieć stany lękowe, zaś Suseł jest ospały i nic mu się nie chce, Gąsienica to właściciel baru oraz szef osób, które handlują narkotykami, często częstuje Alicje grzybkami halucynogennymi, tak to nie zwraca na nią uwagi, a Biały Królik co zresztą zostało wspomniane to zwykły diler, który szuka nowych klientów. Reszta osób pojawiających się w barze to klienci zazwyczaj nie wiedzący o narkotykach, bądź osoby, które specjalnie tam przychodzą po narkotyki. Królowa Kier oraz Król Kier to rodzice Alicji, a także policjanci, chcą aby ich córka przestała ćpać, a także chcą dilerów i uzależnionych zamknąć (co jest aluzją do ścinania głowy). W dodatku matka Alicji posiada najwyższy stopień w policji stąd jest przedstawiana jako ta ważna. Gdy Alicja wraca do domu od razu zasypia, a gdy się budzi sądzi, że wszystko było snem i znów się ucieka do "Krainy Czarów".

W filmie pojawia się również białowłosa siostra Królowej Kier (ponoć zastępuje Króla Kier), jest ona po stronie Alicji i ogólnie dobrą - można ją uważać za psychologa, który "pomaga" wyjść Alicji i jej znajomym z nałogu jednak tak naprawdę również od nich kupuje narkotyki i mówi, że to nic złego, o czym jej siostra wie dlatego za nią nie przepada, ponieważ miała pomóc jej córce, a nie pogrążać ją w nałogu.

Druga teoria zakłada, że Alicja jest chora psychicznie, a wszystkie te wydarzenia zawarte w książce, to wynik skutków ubocznych po zażyciu leków psychotropowych przez Alicję. Dziewczynka miała schizofrenię, a pod wpływem leków lekarze i opiekunowie stali się dla Alicji dziwnymi, bądź nawet niebezpiecznymi osobami. Moment wybudzenia się Alicji ze snu, to alegoria do oddziaływania leków na organizm Alicji. Natomiast 2-częściowa adaptacja filmu Tim'a Burton'a ukazuje skutki uboczne leków Alicji i jej choroby w dorosłym życiu, ponieważ dziewczyna pod wpływem traumatycznych przeżyć i wizji, których doznała przez leki, zatrzymała się umysłowo na wieku dziecięcym i zwykłe zwierzęta, rośliny lub przedmioty, które widziała Alicja w swojej wizji podczas otumanienia psychotropami, stały się dla Niej na nowo nadzwyczajnymi tworami. To wyjaśnia, dlaczego Alicja zdecydowała się zrezygnować ze ślubu i opowiadała o swoich snach i przeżyciach, będąc już dorosłą. Alicja ma schizofrenię.

Teoria by: Koraliczek